'Tropical' Cebu

14 januari 2017 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal,

Een update over ons verblijf in Moalboal in Cebu.
Als je ons vorige verhaal gelezen hebt, dan weet je al dat we voornamelijk voor de walvishaaien naar Cebu waren gekomen. In de buurt van de Oslob kun je namelijk met deze gigantische vissen snorkelen. En dat is dan ook precies wat wij gedaan hebben :D

We hadden echt ontzettend geluk met het weer, want het was droog en de zon liet zich 's ochtends ook nog eens lekker zien! Dat betekende dus dat de walvishaaien zich zouden laten zien..
In alle vroegte zijn we vanuit ons hotel vertrokken op weg naar het plaatsje waar we deze reuzen zouden gaan ontmoeten. Het was nog een lange zit en eenmaal aangekomen bij de plek waar het zou gebeuren, zag het er zwart van de toeristen, wat natuurlijk wel een beetje te verwachten viel.
We kregen allemaal een briefing, een reddingsvest en snorkel met masker en dan gingen we in groepjes de zee op. Na even gewacht te hebben, klommen we samen met ons groepje in de boot op naar de plek waar de walvishaaien zich zouden bevinden en dat is echt heel dichtbij de kust, ongelooflijk!
Nadat de boot was vastgelegd, mochten we gelijk het water in en liet de eerste walvishaai zich al direct zien. Onbeschrijflijk hoe dat was (maar gelukkig hebben we videomateriaal ;) ), zo rustig en elegant als ze zijn, zwommen ze op en neer voor onze camera's langs, fotogeil waren ze!
Ze kwamen echt behoorlijk dichtbij, we zouden eigenlijk 4 meter afstand van ze moeten houden, maar dat was af en toe gewoon onmogelijk, omdat ze dan ineens onder je door zwommen en zij gewoon stukken sneller zijn dan wij.
Na deze supergeslaagde ochtend zijn we terug gegaan naar het hotel en daarna op zoek gegaan naar een nieuwe telefoon voor Denise, helaas was het weer alweer omgeslagen naar het oude vertrouwde regenpatroon.

De dag erna wilden we naar de Kawasan watervallen die zich in de buurt moesten bevinden en hebben we heel avontuurlijk de lokale bus genomen. Dit ging eigenlijk heel erg gemakkelijk en kostte echt geen drol. Eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming, moesten we een klein stukje langs de rivier lopen, waarvan het water turquoise was, verscholen tussen een stukje regenwoud, prachtig om te zien! De watervallen zelf waren ook mooi en daar hebben we ook eventjes gezwommen. Na een tijdje was het wel weer mooi geweest en zijn we terug gegaan, ook toen sloeg het weer helaas weer om. Die middag hebben we plannen gemaakt voor de dagen erna, en dit was nog best even lastig. We wilden graag verder in de Filipijnen en zien wat voor moois het ons nog meer te bieden had, maar met nog twee weken plensbuien in het vooruitzicht, hebben we besloten om toch de Filipijnen te gaan verlaten. De continue stortbuien beperkten ons te veel en aangezien we zo vrij als een vogeltje zijn, hadden we een ticket naar Bangkok geboekt aangezien daar de zon wel scheen, vanuit daar zouden we wel weer zien.

Die avond gebeurde datgene dat waarschijnlijk niemand ooit verwacht had (tenminste Denise niet..) en is Bart op z'n knietjes gegaan!! Natuurlijk was het antwoord volmondig 'JA' en mogen we ons nu Mr. & Ms. Negrijn to be noemen. Wat een fantastische afsluiting van de Filipijnen!

We zitten nu ondertussen in Bangkok en genieten van de zon op onze huid en het lekkere eten (want het Filipijnse eten staat daar namelijk niet bekend om) en zullen jullie daarover een volgende keer meer vertellen.

Lieve groetjes van ons

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eva:
    14 januari 2017
    Lieve Denise,

Je bent verloofd! Wat ontzettend leuk! Van harte gefeliciteerd! Ik volg jullie op de voet en vind jullie verhalen leuk om te lezen. Zo te zien maken jullie daar vanalles mee. Beetje jammer van je telefoon maar die is vervangbaar ;).

Lekker blijven genieten daar!

Groetjes Eva
  2. Pap en Hellen:
    14 januari 2017
    Mooi verhaal, lijkt wel een sprookje daar, zeker met dat huwelijksaanzoek.
    Nogmaals GEFELICITEERD allebei.
  3. Maurice:
    15 januari 2017
    Mooi man walvis haaien en een huwelijksaanzoek:) veel.plezier in Bangkok