Stedentripje naar Bangkok

17 januari 2017 - Bangkok, Thailand

En toen waren we ineens in Bangkok...kleine wijziging in de grove planning die we hadden dus ;)
Heerlijk die zon en al het lekkere eten, verse sapjes, vers fruit, sateetjes en loempia's, we  genoten er volop van!
Extra leuk was dat Maartje en Cynthia, onze vriendinnetjes, de dag na ons in Bangkok aankwamen, dus zijn we die dagen gezellig samen op pad gegaan!

Wijzelf zijn afgelopen vrijdag in de avond aangekomen en na flink speurwerk hadden we eindelijk ons guesthouse gevonden. Daarna snel wat gaan eten, want we hadden hongerrr. De eerste echte Thaise curry tijdens onze reis, nomnomnom!

Zaterdag zijn we zelf op pad gegaan, want Maartje en Cynthia die zaten nog in de vlieger vanuit NL. We zijn naar Wat Pho gegaan, een groot tempelcomplex met een ontzettend grote, liggende, gouden boedha. Vooral alle bouwwerken eromheen waren indrukwekkend om te zien. 's Avonds waren dan eindelijk Cynthia en Maartje in 't land en hebben we gezellig samen een hapje gegeten en gedronken. Ondanks dat we ze nog niet zo heel lang geleden gezien hadden, hadden we toch al een hele hoop bij te kletsen :)

Zondag zijn we met z'n 4-en op de fiets geklommen bij Co van Kessel en hebben we op onze tweewielers door de stad getuft. Echt een aanrader! We fietsten door de nauwe straatjes van Chinatown en moesten opletten dat we de locals af en toe niet van hun sokken reden. We stopten bij een eetstalletje, op de bloemenmarkt en bij twee tempels. Ook zijn we de rivier overgestoken en kwamen we ineens in een heel rustig en stil Bangkok, wie wist dat dat bestond?!
Na de fietstocht zijn we met de watertaxi terug gegaan naar het centrum, ook die watertaxi is een hele beleving op zich. Nooit geweten dat er zoveel mensen op 1één boot pastte. Maar als je het eenmaal door hebt, is het een hele leuke en vooral goedkope manier van transport hier. Na een hapje en een hardhandige Thaise massage hebben we het beruchte Khao San Road bezocht voor een drankje. Deze straat zit vol barretjes, backpackers en ze bieden je de meest bizarre 'lekkernijen' aan...wie heeft er nou geen zin in een lekker gefrituurde schorpioen? Wij zagen er in ieder geval vanaf haha.

Maandag was voor ons allemaal alweer de laatste dag in Bangkok en ook toen zijn we weer op tempelpad gegaan. Deze keer werd het Wat Arun, deze tempel is met mozaïek versierd, wat er schitterend uitziet. Helaas stond hij nu in de steigers voor renovatie, waardoor het plaatje net wat minder mooi werd. Hier hebben we nog door een monnik het slechte karma van ons af laten meppen, lekker toeristisch allemaal ;)
Na een potje monopoly was het tijd voor het laatste avondmaal samen, tijdens het eten hebben we nog kennis gemaakt met een vriendelijk Thai waarmee we flink gelachen hebben en nog een aantal drankjes gedronken hebben. Op de weg terug naar het hostel nog snel een kokosnoot vol coconut-ice opgepikt bij een stalletje en toen was het weer tijd voor afscheid.

Dag lieve meiden! Wij vonden het gezellig met jullie samen in Bangkok :)
En Bangkok.....we will be back!

Dikke kus Bart & Denise

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maartje:
    18 januari 2017
    Wat een leuk verhaal!!
    Dag lieverds!! Wij vonden het ook echt heel gezellig!!
    Xx