Onze verwachtingen worden overtroffen!

2 mei 2017 - Kota Kinabalu, Maleisië

En toen waren we in Maleisie Eigenlijk met weinig verwachtingen, want heel goed hadden we ons er nog niet in verdiept. Maar so far bevalt het eigenlijk heel goed en we hebben nog wat vette plannen voor de boeg (denken & hopen we vooral..)!

We kwamen als eerste aan op Langkawi, een redelijk groot eiland net over de grens met Thailand. Wat gelijk opviel was dat het hier allemaal weer wat moderner is dan we tot nu toe gezien hadden, de infrastructuur was beter en helaas het bier een stuk duurder, aangezien dit een islamitisch land is.
Op Langkawi vulden we onze dagen met luieren op het strand, hebben we een scootertje gehuurd en zijn we met de kabelbaan naar de top van de hoogste berg gegaan. Daar hebben ze een mooie skybridge die op dat moment in de wolken hing, dus we hebben ons beperkt tot het uitzicht op de berg waar je wel nog wat kon zien. Daarna doorgereden naar een ander mooi strandje, waar we nog even gezwommen hebben.

Na Langkawi zijn we de hoogte in gegaan richting de Cameron Highlands, een prachtige bergachtige omgeving waar het gelijk een stukje koeler was en ook erg nat. Vanaf een uur of 12 iedere dag begon het stevig te regenen. De Cameron Highlands staan bekend om hun theeplantages en aardbeiboerderijen en die hebben we dus bezocht en geproefd. Verder zijn we nog in het Mossy Forest geweest, waar alle bomen bedekt zijn door mos vanwege het continue vochtige klimaat, en hebben we zelf een kort stukje gehiked, totdat het begon te regenen.

Vanuit de Cameron Highlands zijn we in het paradijs terecht gekomen! De Perhentian eilanden…het hele plaatje klopte. Twee kleine eilandjes met een parelwit zandstrand, een belachelijk turquoise gekleurde zee met een prachtige onderwaterwereld en jungle op de achtergrond. Je kon meters ver de warme zee inlopen op het witte zand en zag dan overal kleine visjes om je heen zwemmen. Jullie snappen natuurlijk wel wat wij hier gedaan hebben geluierd, gezond, gezwommen en heel veel gedoken, want dat was ook nog eens spotgoedkoop! We werden verwend met haaien, stingrays, heel veel nemo’s, moray eels, ontzettend grote papegaaivissen (bumbhead parrot fish) en zoveel meer! We hebben bij wrakken gedoken, bij koraal, we hebben zelfs onze eerste nightdive gedaan. Dat leek vooraf wat spannend, maar eenmaal in het water is het ontzettend rustig. Slapende triggerfish, dus die vallen eens een keer niet aan, weer andere kleine haaien en lichtgevend plankton. Heel leuk om eens een keer te doen, maar overdag vinden we toch gaver. Uiteindelijk zijn we er een week gebleven en hebben we ons geen minuut verveeld! Een goede generale voor de honeymoon misschien?

Helaas moesten we toch echt een keer van ons mooie eiland af en gingen we daarna richting Kuala Lumpur (KL), de hoofdstad. Een bekende stad voor Denise, die hier al eens geweest was en Bart graag rond leidde. De eerste dag zijn we naar de Petronas Towers gegaan, die die skyline van de stad bepalen, een beetje gaan shoppen en hebben we gekocht wat we nodig hadden. De Malls zijn er belachelijk groot en al het vermaak dat je nodig hebt is er te vinden: van mini pretpark met achtbaan, tot een bowlingbaan, escaperooms en een bios. Wij hebben gekozen voor de bios.
De volgende dag was voor sightseeing en hebben we uiteindelijk nog even door de botanical gardens rond gelopen, een ontzettend groot park met de rust die je in een stad soms nodig hebt.

Vanuit KL zijn we een nachtje naar Melaka gegaan. Melaka is een klein gemoedelijk stadje vol met Chinese toeristen. Het leuke aan Melaka is dat er nog verschillende Nederlandse invloeden te vinden zijn in bv het Stadshuys en de kleine windmolen. Hier hebben we wat rond gewandeld en lekker op het terras gezeten.

Vandaag hebben we het vaste land van Maleisië ingeruild voor Maleisisch Borneo en  zijn we geland in Kota Kinabalu in Sabah. We hebben echt superveel zin in Borneo! Over twee dagen treffen we een vriend van ons uit NL en reizen we samen verder. We gaan op zoek naar neusapen, krokodillen, heel veel vogels, dwergolifantjes en de orang-oetan (!) en daarnaast gaan we naar de meest fantastische duikplek op deze aarde!! We can’t wait

Liefs B&D

1. Pap en Hellen:
    4 mei 2017
    Ja schitterend, wel kort verhaaltje zeg. Als dat blue sea en white sand jullie honeymoon vakantie wordt,dan gaan wij toch echt mee. Echt wel, let ik wel op je telefoon prinses. Veel plezier bij de neusapen, wat zijn die lelijk.